Translate

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015

Σύνταξη Σωστών Περιεχομένων Ιστοσελίδας

Η βελτιστοποίηση ενός ιστοτόπου για µηχανές αναζήτησης επηρεάζει µόνο τα οργανικά αποτελέσµατα της αναζήτησης και όχι τις πληρωµένες ή διαφηµιστικές καταχωρίσεις, όπως είναι οι ιστότοποι του Google AdWords.



∆ηµιουργήστε µοναδικούς, σαφείς τίτλους σελίδας

Η ετικέτα τίτλου υποδεικνύει στους χρήστες και στις µηχανές αναζήτησης το θέµα της συγκεκριμένης σελίδας. Η ετικέτα <title> πρέπει να τοποθετείται ανάµεσα στην ετικέτα <head> του εγγράφου HTML.

Το καλύτερο θα ήταν να δημιουργήσετε ένα μοναδικό τίτλο για κάθε σελίδα του ιστοτόπου σας. 


Ο τίτλος της αρχικής σελίδας για την ιστοσελίδα πώλησης χειροποίητου σαπουνιού, η οποία αναφέρει την επωνυµία της επιχείρησης και τρεις βασικούς τοµείς ενδιαφέροντος.

Εάν το έγγραφό σας εµφανίζεται στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, τα περιεχόμενα της ετικέτας τίτλου συνήθως παρουσιάζονται στην πρώτη γραµµή των αποτελεσμάτων (εάν δεν είστε εξοικειωμένοι µε τα διαφορετικά τµήµατα των αποτελεσμάτων αναζήτησης στο Google, σας προτείνουμε να δείτε το βίντεο του προγραµµατιστή του Google Matt Cutts σχετικά µε τη δοµή των αποτελεσµάτων αναζήτησης καθώς και το χρήσιµο διάγραµµα µιας σελίδας αποτελεσµάτων αναζήτησης του Google.) Οι λέξεις του τίτλου εµφανίζονται στο ερώτηµα αναζήτησης του χρήστη µε έντονη γραφή. Με αυτόν τον τρόπο οι χρήστες αναγνωρίζουν εάν η σελίδα είναι σχετική µε την αναζήτηση που πραγματοποίησαν. 

Ο τίτλος της αρχικής σας σελίδας µπορεί να αναφέρει το όνοµα του ιστοτόπου/της επιχείρησής σας και να περιλαμβάνει διάφορες άλλες σηµαντικές πληροφορίες, όπως τη διεύθυνση ή ακόµη τους σημαντικότερους τοµείς δραστηριότητας ή τα προϊόντα/τις υπηρεσίες της επιχείρησης.



Σωστές πρακτικές για τις ετικέτες τίτλου σελίδας

Ακριβής περιγραφή του περιεχοµένου της σελίδας - Επιλέξτε έναν τίτλο που υποδεικνύει µε σαφήνεια το θέµα του περιεχοµένου της σελίδας. 

Αποφύγετε: 
  • τους τίτλους που δεν σχετίζονται µε το περιεχόµενο της σελίδας
  • τη χρήση προεπιλεγµένων ή γενικών τίτλων όπως "Χωρίς τίτλο" ή "Νέα σελίδα 1" 

∆ηµιουργήστε µοναδικές ετικέτες τίτλου για κάθε σελίδα - Ιδανικά, κάθε σελίδα πρέπει να διαθέτει µια µοναδική ετικέτα τίτλου, η οποία βοηθά το Google να ξεχωρίζει τη σελίδα από τις υπόλοιπες σελίδες του ιστοτόπου σας. 

Αποφύγετε: 
  • τη χρήση της ίδιας ετικέτας τίτλου για όλες ή για µια µεγάλη οµάδα σελίδων του ιστοτόπου σας 

Χρησιµοποιήστε περιεκτικούς, περιγραφικούς τίτλους - Οι τίτλοι µπορούν να είναι σύντοµοι και ταυτόχρονα εξαιρετικά σαφείς. Εάν ο τίτλος είναι ιδιαίτερα µεγάλος, το Google εµφανίζει ένα µόνο τµήµα του στα αποτελέσµατα αναζήτησης. 

Αποφύγετε: 
  • τη χρήση εξαιρετικά µακροσκελών τίτλων που δεν διευκολύνουν τους χρήστες 
  • την εισαγωγή µη απαραίτητων λέξεων-κλειδιών στις ετικέτες τίτλου

Χρήση της µετα-ετικέτας "περιγραφή"

Η µετα-ετικέτα περιγραφής της σελίδας παρέχει στο Google και σε άλλες µηχανές αναζήτησης µια σύνοψη των περιεχοµένων της σελίδας.Ενώ ο τίτλος της σελίδας αποτελείται από µερικές µόνο λέξεις ή µία φράση, η µετα-ετικέτα περιγραφής µπορεί να είναι µία ή δύο προτάσεις, ακόµη και µια σύντοµη παράγραφος. Τα Εργαλεία για Webmasters Google περιλαµβάνουν µια χρήσιµη ενότητα ανάλυσης περιεχοµένου η οποία σας ενηµερώνει εάν οποιαδήποτε µετα-ετικέτα περιγραφής είναι υπερβολικά µεγάλη, µικρή ή εάν υπάρχουν διπλότυπες µετα-ετικέτες που επαναλαµβάνονται αρκετές φορές (οι παραπάνω πληροφορίες εµφανίζονται και για τις ετικέτες <title>). Η µετα-ετικέτα περιγραφής τοποθετείται ανάµεσα στην ετικέτα <head> του εγγράφου HTML, όπως συµβαίνει και µε την ετικέτα <title>.


Η αρχή της µετα-ετικέτας περιγραφής της αρχικής σας σελίδας, η οποία αναφέρει µια σύντοµη περίληψη των προϊόντων/υπηρεσιών του ιστοτόπου σας.

Οι µετα-ετικέτες περιγραφής είναι πολύ σηµαντικές γιατί το Google µπορεί να τις χρησιµοποιήσει ως αποσπάσµατα των σελίδων σας. Πρέπει να σηµειωθεί ότι το Google ενδέχεται να χρησιµοποιήσει µια σχετική ενότητα του ορατού κειµένου της σελίδας σας εάν συµφωνεί µε το ερώτηµα του χρήστη.

Τα αποσπάσµατα εµφανίζονται κάτω από τους τίτλους και πάνω από τις διευθύνσεις τοποθεσίας σελίδων στα αποτελέσµατα αναζήτησης. 


Οι λέξεις του αποσπάσµατος που περιλαµβάνονται στο ερώτηµα του χρήστη εµφανίζονται µε έντονη γραφή. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης µπορεί να συµπεράνει εάν το περιεχόµενο της σελίδας συµφωνεί µε το αντικείµενο της αναζήτησής του. Παρακάτω ακολουθεί ένα ακόµη παράδειγµα, παρουσιάζοντας ένα απόσπασµα από µια µετά-ετικέτα περιγραφής σε δευτερεύουσα σελίδα (που ιδανικά διαθέτει µια µοναδική µετά-ετικέτα περιγραφής) στην οποία περιλαµβάνεται ένα άρθρο.



Σωστές πρακτικές για τις µετά-ετικέτες περιγραφής

Σαφής σύνοψη του περιεχοµένου της σελίδας - Γράψτε µια περιγραφή η οποία ενηµερώνει και ταυτόχρονα προκαλεί το ενδιαφέρον των χρηστών όταν βλέπουν τη µετα - ετικέτα περιγραφής ως απόσπασµα στα αποτελέσµατα της αναζήτησης. 

Αποφύγετε: 
  • τη χρήση µετα-ετικέτας περιγραφής που δεν ανταποκρίνεται στο περιεχόµενο της σελίδας 
  • τη χρήση γενικών περιγραφών, όπως "Αυτή είναι µια ιστοσελίδα" ή "Σελίδα για χειροποίητο σαπούνι" 
  • την εισαγωγή µόνο λέξεων-κλειδιών στην περιγραφή σας 
  • την αντιγραφή και επικόλληση ολόκληρου του περιεχοµένου του εγγράφου στη µετά-ετικέτα περιγραφής



Χρησιµοποιήστε µοναδικές περιγραφές για κάθε σελίδα - Η χρήση διαφορετικής µετα - ετικέτας περιγραφής για κάθε σελίδα διευκολύνει τους χρήστες και το Google, κυρίως σε αναζητήσεις χρηστών οι οποίες αναφέρονται σε πολλαπλές σελίδες του τοµέα σας (π.χ. σε αναζητήσεις που χρησιµοποιούν τον τελεστή site:). Εάν ο ιστότοπος περιλαµβάνει χιλιάδες ή ακόµη και εκατομμύρια σελίδες, ίσως δεν είναι εφικτή η µη αυτόµατη δηµιουργία µετα-ετικετών περιγραφής. Σε αυτή την περίπτωση, µπορείτε να δηµιουργήσετε µετα-ετικέτες περιγραφής µε αυτόµατο τρόπο βάσει του περιεχοµένου κάθε σελίδας. 

Αποφύγετε: 
  • τη χρήση µίας µόνο µετα-ετικέτας περιγραφής για όλες ή για µια µεγάλη οµάδα σελίδων του ιστοτόπου σας 

Βελτίωση της δοµής της διεύθυνσης τοποθεσίας σας

Δηµιουργία περιγραφικών κατηγοριών και ονοµάτων αρχείων για τα έγγραφα του ιστοτόπου σας δεν διευκολύνει µόνο την καλύτερη οργάνωση του ιστοτόπου αλλά και τον εντοπισµό των εγγράφων σας από τις µηχανές αναζήτησης. Επίσης, εξυπηρετεί τη δηµιουργία απλούστερων, "φιλικότερων" προς το χρήστη διευθύνσεων τοποθεσίας για όσους επιθυµούν να συνδεθούν µε το περιεχόµενο του ιστοτόπου σας. Οι εξαιρετικά µακροσκελείς και αινιγµατικές διευθύνσεις τοποθεσίας που περιλαµβάνουν ελάχιστες αναγνωρίσιµες λέξεις λειτουργούν αποτρεπτικά για τους επισκέπτες.


∆ιεύθυνση τοποθεσίας για µια σελίδα στον ιστότοπό µας σχετικά µε χειροποίητο σαπούνι που δεν διευκολύνει το χρήστη.

Τέτοιες διευθύνσεις τοποθεσίας µπορεί να προκαλέσουν σύγχυση και να δυσκολέψουν το χρήστη. Οι χρήστες δυσκολεύονται να αποστηθίσουν τη διεύθυνση τοποθεσίας ή να δηµιουργήσουν ένα δεσµό προς αυτή. Επίσης, οι χρήστες ίσως θεωρούν ότι ένα τµήµα της διεύθυνσης τοποθεσίας δεν είναι απαραίτητο, κυρίως εάν σε αυτή εµφανίζονται µη αναγνωρίσιµες παράµετροι. Εποµένως, ενδέχεται να παραλείψουν ένα τµήµα της, απενεργοποιώντας το δεσµό.

Ορισµένοι χρήστες ενδέχεται να συνδέονται µε τη σελίδα σας χρησιµοποιώντας ως λεκτικό µέρος του συνδέσµου τη διεύθυνση τοποθεσίας αυτής της σελίδας. Εάν η διεύθυνση τοποθεσίας περιέχει σχετικές λέξεις, τότε παρέχει περισσότερες πληροφορίες στους χρήστες και στις µηχανές αναζήτησης σε σχέση µε ένα αναγνωριστικό ή µια παράµετρο µε περίεργη ονοµασία.


Οι λέξεις που έχουν επισηµανθεί παραπάνω ενηµερώνουν το χρήστη ή τη µηχανή αναζήτησης σχετικά µε τη σελίδα προορισµού χωρίς να απαιτείται η επιλογή του δεσµού.

Τέλος, µην ξεχνάτε ότι η διεύθυνση τοποθεσίας για ένα έγγραφο εµφανίζεται ως τµήµα των αποτελεσµάτων αναζήτησης στο Google, κάτω από τον τίτλο και το απόσπασµα του εγγράφου.

Όπως συµβαίνει µε τον τίτλο και το απόσπασµα, οι όροι αναζήτησης που χρησιµοποίησε ο χρήστης στο ερώτηµά του εµφανίζονται µε έντονη γραφή στη διεύθυνση τοποθεσίας των αποτελεσµάτων αναζήτησης.


Το Google είναι σε θέση να ανιχνεύει όλους τους τύπους δοµής των διευθύνσεων τοποθεσίας, ακόµη και αν πρόκειται για αρκετά περίπλοκες διευθύνσεις, ωστόσο η απλοποίηση των διευθύνσεων τοποθεσίας που χρησιµοποιείτε διευκολύνει ακόµη περισσότερο τους χρήστες αλλά και τις µηχανές αναζήτησης. Ορισµένοι υπεύθυνοι ιστού προσπαθούν επιτύχουν αυτή την απλοποίηση µετατρέποντας τις δυναµικές διευθύνσεις τοποθεσίας σε στατικές διευθύνσεις. Αν και το Google δεν επηρεάζεται από αυτό, ωστόσο πρέπει να σηµειωθεί ότι πρόκειται για µια αρκετά περίπλοκη διαδικασία και, σε περίπτωση λάθους, ενδέχεται να προκληθούν προβλήµατα ανίχνευσης του ιστοτόπου σας. Για να µάθετε περισσότερα σχετικά µε την κατάλληλη δοµή µιας διεύθυνσης τοποθεσίας, ανατρέξτε στο Κέντρο βοήθειας για υπεύθυνους ιστού, στην ενότητα σχετικά µε τη δηµιουργία διευθύνσεων φιλικών προς το Google.

Σωστές πρακτικές για την περιήγηση ιστοτόπων
  • τη δημιουργία περίπλοκων δικτύων συνδέσμων περιήγησης, συνδέοντας για παράδειγμα κάθε σελίδα του ιστοτόπου σας με όλες τις υπόλοιπες σελίδες
  • την υπερβολική διάσπαση του περιεχομένου σας σε μικρότερα τμήματα (σε σημείο ώστε να απαιτούνται τουλάχιστον είκοσι κλικ για την προβολή του περιεχομένου δευτερεύουσων σελίδων)
  • τη χρήση μεθόδων περιήγησης που βασίζονται αποκλειστικά σε αναπτυσσόμενα μενού, εικόνες ή κινούμενες εικόνες (παρά το γεγονός ότι αρκετές μηχανές αναζήτησης μπορούν να εντοπίσουν αυτούς τους συνδέσμους, η πρόσβαση στον ιστότοπό σας βελτιώνεται σημαντικά εάν ο χρήστης μπορεί να δει όλες τις σελίδες μέσω κανονικών συνδέσμων κειμένου. Για περισσότερες πληροφορίες, ανατρέξτε στην ενότητα που περιγράφει πώς χειρίζεται το Google αρχεία που δεν περιλαμβάνουν κείμενο) 
  • χρησιμοποιήστε ίχνη πλοήγησης - Τα ίχνη πλοήγησης είναι μια σειρά εσωτερικών συνδέσμων στο κάτω ή το επάνω μέρος της σελίδας οι οποίοι επιτρέπουν στους επισκέπτες να μετακινούνται εύκολα στην προηγούμενη ή την επόμενη κεντρική σελίδα. Στα περισσότερα ίχνη πλοήγησης εμφανίζεται πρώτη η πιο γενική - συνήθως η κεντρική - σελίδα στην αριστερή πλευρά, ενώ στη δεξιά πλευρά παρουσιάζονται σε λίστα τα σημαντικότερα τμήματα του ιστοτόπου.

Παροχή περιεχόμενου και υπηρεσιών υψηλής ποιότητας
Σωστές πρακτικές για τη σύνταξη περιεχομένου
  • τη χρήση κακογραμμένων κειμένων με πολλά ορθογραφικά και γραμματικά λάθη 
  • την ενσωμάτωση εικόνων στο σώμα του κειμένου (με αυτόν τον τρόπο δυσκολεύετε την αντιγραφή και επικόλληση του κειμένου σας από τους χρήστες, αλλά και την ανάγνωσή του από τις μηχανές αναζήτησης) 
  • την εισαγωγή μακροσκελούς κειμένου που αναφέρεται σε διαφορετικά θέματα στην ίδια σελίδα και μάλιστα χωρίς τη χρήση παραγράφων, επικεφαλίδων ή οποιασδήποτε άλλης διάταξης διαχωρισμού του κειμένου 
  • την επαναδιατύπωση (ή αντιγραφή) του υπάρχοντος περιεχομένου, το οποίο δεν προσφέρει νέες πληροφορίες στους χρήστες 
  • τη δημιουργία διπλότυπων ή σχεδόν διπλότυπων εκδόσεων του περιεχομένου στις διαφορετικές σελίδες του ιστοτόπου σας (μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το διπλότυπο περιεχόμενο) 
  • την εισαγωγή πολλών περιττών λέξεων-κλειδιών που είναι χρήσιμες για τις μηχανές αναζήτησης αλλά ιδιαίτερα ενοχλητικές ή ανούσιες για τους χρήστες 
  • τη χρήση πλαισίων κειμένου, όπως "συχνά ορθογραφικά λάθη κατά την αναζήτηση αυτής της σελίδας", που δεν προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες 
  • την εσκεμμένη απόκρυψη κειμένου από τους χρήστες, το οποίο ωστόσο εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης 
Συντάξτε καλύτερο λεκτικό μέρος για τους συνδέσμους σας
Το λεκτικό μέρος περιγράφει με ακρίβεια το περιεχόμενο μιας σελίδας
Σωστές πρακτικές για το λεκτικό μέρος ενός συνδέσμου 
Επιλέξτε περιγραφικό κείμενο - Το λεκτικό μέρος ενός συνδέσμου πρέπει να αναφέρει τουλάχιστον το βασικό θέμα της σελίδας στην οποία παραπέμπει ο σύνδεσμος. 
  • τη χρήση γενικευμένου λεκτικού μέρους, όπως "σελίδα", "άρθρο" ή "κάντε κλικ εδώ" 
  • τη χρήση κειμένου εκτός θέματος ή άσχετου ε το περιεχόμενο της σελίδας στην οποία παραπέμπει ο σύνδεσμος 
  • τη χρήση της διεύθυνσης τοποθεσίας ως λεκτικό μέρος (ωστόσο, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τη διεύθυνση τοποθεσίας για λόγους προώθησης ή αναφοράς μιας νέας διεύθυνσης τοποθεσίας του ιστοτόπου) 
  • τη χρήση μακροσκελούς λεκτικού μέρους, όπως μια μεγάλη πρόταση ή μια σύντομη παράγραφο 
  • τη χρήση CSS ή στυλ κειμένου με το οποίο οι σύνδεσμοι εμφανίζονται όπως το κανονικό κείμενο 
  • τη χρήση λεκτικών μερών με υπερβολικό αριθμό λέξεων-κλειδιών ή μεγάλο μήκος που στοχεύουν απλώς στην καλύτερη ανίχνευσή τους από τις μηχανές αναζήτησης 
  • τη δημιουργία περιττών συνδέσμων που δεν διευκολύνουν την περιήγηση των χρηστών στον ιστότοπό σας 
Σωστή χρήση των ετικετών επικεφαλίδας
  • την εισαγωγή σε ετικέτες επικεφαλίδας κειμένου το οποίο δεν βοηθά στον καθορισμό δομής της σελίδας 
  • τη χρήση ετικετών επικεφαλίδας σε σημεία όπου είναι προτιμότερη η χρήση άλλων ετικετών, όπως <em> και <strong> 
  • τη χρήση ετικετών που διαφέρουν σημαντικά σε μέγεθος για διαδοχικές επικεφαλίδες 
  • την υπερβολική χρήση ετικετών επικεφαλίδας στις σελίδες σας 
  • την εισαγωγή μίας μόνο ετικέτας επικεφαλίδας σε όλο το κείμενο της σελίδας 
  • τη χρήση ετικετών επικεφαλίδας για στιλιστικούς σκοπούς και όχι για λόγους δομής 
Βελτιστοποιήστε τη χρήση εικόνων
Σωστές πρακτικές για τη χρήση εικόνων
  • τη χρήση γενικευμένων ονομάτων αρχείων όπως "image1.jpg", "pic.gif", "1.jpg" (εάν ο ιστότοπός σας περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό εικόνων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια αυτόματη λειτουργία απόδοσης ονομάτων για τις εικόνες σας) 
  • τη χρήση εξαιρετικά μακροσκελών ονομάτων αρχείων 
  • την εισαγωγή πολλών λέξεων-κλειδιών στο κείμενο alt ή την αντιγραφή και επικόλληση ολόκληρων προτάσεων 
  • τη δημιουργία μακροσκελών κειμένων alt που περιέχουν ανεπιθύμητες πληροφορίες
  • τη χρήση αποκλειστικά συνδέσμων εικόνας για την περιήγηση στον ιστότοπό σας 
Χρησιμοποιήστε μια λογικά ιεραρχημένη δομή - Προσπαθήστε να διευκολύνετε όσο το δυνατόν περισσότερο τη μετάβαση των χρηστών από το γενικό στο εξειδικευμένο περιεχόμενο του ιστοτόπου σας. Προσθέστε σελίδες περιήγησης στα σημεία όπου είναι απαραίτητες και συνδυάστε τις με τους εσωτερικούς συνδέσμους του ιστοτόπου σας. 

Αποφύγετε: 


Επιλέξτε τη χρήση κειμένου για την περιήγηση - Ελέγχοντας την περιήγηση από σελίδα σε σελίδα μέσω συνδέσμων κειμένου διευκολύνετε την ανίχνευση και την κατανόηση του ιστοτόπου σας από τις μηχανές αναζήτησης. Επίσης, πολλοί χρήστες προτιμούν αυτή τη μέθοδο περιήγησης, ιδιαίτερα σε υπολογιστές που δεν υποστηρίζουν Flash ή JavaScript. 

Αποφύγετε: 

Ένας συντάκτης ιστολογίου ανακαλύπτει ένα τμήμα του περιεχομένου σας το οποίο του αρέσει και, στη συνέχεια, αναφέρεται σε αυτό μέσω μιας δημοσίευσης στο ιστολόγιο.


Δημιουργήστε εύκολα στην ανάγνωση κείμενα - Οι χρήστες προτιμούν συνήθως κείμενα που ρέουν, με σωστή σύνταξη. 

Αποφύγετε: 


Οργανώστε σωστά το θέμα σας - Οργανώνοντας σωστά το περιεχόμενό σας, οι χρήστες μπορούν να αναγνωρίζουν εύκολα την αρχή και το τέλος ενός συγκεκριμένου θέματος. Χωρίζοντας σε διαφορετικά θεματικά τμήματα ή λογικά μέρη το περιεχόμενό σας, οι χρήστες εντοπίζουν πιο γρήγορα το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. 

Αποφύγετε: 

Χρησιμοποιήστε σχετική ορολογία - Σκεφτείτε τις λέξεις που πιθανώς να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες κατά την αναζήτηση τμημάτων του περιεχομένου σας. Οι χρήστες που γνωρίζουν περισσότερα για το θέμα ενδέχεται να επιλέξουν διαφορετικές λέξεις-κλειδιά στα ερωτήματα αναζήτησης, σε σχέση με τους χρήστες που δεν είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με το θέμα. Για παράδειγμα, ένας ενημερωμένος καταναλωτής που του αρέσουν τα χειροποίητα σαπούνια μπορεί να χρησιμοποιήσει τον όρο [ελαιοσάπουνο], για σαπούνι από ελιά, ενώ ένας λιγότερο ενημερωμένος καταναλωτής μπορεί να υποβάλει ένα γενικότερο ερώτημα, επιλέγοντας για παράδειγμα τις λέξεις [σαπούνι από ελιά]. Η πρόβλεψη αυτών των διαφορετικών προσεγγίσεων κατά την αναζήτηση και τη δημιουργία περιεχομένου (με το σωστό συνδυασμό διαφορετικών λέξεων-κλειδιών) μπορεί να εξασφαλίσει εξαιρετικά αποτελέσματα. Το Google AdWords παρέχει ένα χρήσιμο Εργαλείο λέξεων-κλειδιών που σάς βοηθά να επινοήσετε νέες παραλλαγές για λέξεις-κλειδιά και ταυτόχρονα παρουσιάζει κατά προσέγγιση τον όγκο αναζήτησης για κάθε λέξη-κλειδί. Επίσης, τα Εργαλεία για Webmasters Google σας ενημερώνουν σχετικά με τα αποτελεσματικότερα ερωτήματα αναζήτησης τα οποία υπέβαλαν οι χρήστες για να βρουν τον ιστότοπό σας καθώς και τα ερωτήματα που προώθησαν το μεγαλύτερο αριθμό χρηστών στον ιστότοπό σας. 

Δημιουργήστε πρωτότυπο, μοναδικό περιεχόμενο - Η ανανέωση του περιεχομένου σας δεν εξασφαλίζει μόνο την επιστροφή των παλαιών επισκεπτών στον ιστότοπό σας, αλλά ταυτόχρονα συμβάλλει στην προσέλκυση ακόμη περισσότερων νέων επισκεπτών. 

Αποφύγετε: 

Προσφέρετε αποκλειστικό περιεχόμενο ή υπηρεσίες - Προσπαθήστε να ανακαλύψετε μια νέα, χρήσιμη υπηρεσία που δεν παρέχει κανένας άλλος ιστότοπος. Μπορείτε επίσης να γράψετε ένα πρωτότυπο ερευνητικό άρθρο, να καταχωρίσετε μια συναρπαστική, πρόσφατη είδηση ή να αξιοποιήσετε τις γνώσεις που σας προσφέρει η δική σας βάση χρηστών. Άλλοι ιστότοποι μπορεί να μην διαθέτουν τους πόρους ή την τεχνογνωσία για να χρησιμοποιήσουν και να εκμεταλλευτούν τις παραπάνω μεθόδους. 

Δημιουργήστε περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των χρηστών, όχι των μηχανών αναζήτησης - Για καλύτερα αποτελέσματα, σχεδιάστε τον ιστότοπό σας σύμφωνα με τις ανάγκες των επισκεπτών σας, εξασφαλίζοντας την εύκολη πρόσβαση σε αυτόν από τις μηχανές αναζήτησης.
Αποφύγετε: 

Το λεκτικό μέρος του συνδέσμου, ανάμεσα στις ετικέτες <a href="..."></a>, είναι το κείμενο στο οποίο κάνοντας κλικ οι χρήστες μεταβαίνουν στον προορισμό του συνδέσμου.


Επίσης, το κείμενο αυτό δίνει στους χρήστες και στο Google κάποιου είδους πληροφόρηση για το περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στη σελίδα του συνδέσμου. Οι σύνδεσμοι στη σελίδα σας μπορεί να είναι εσωτερικοί—παραπέμποντας τους χρήστες σε άλλες σελίδες του ιστοτόπου σας—ή εξωτερικοί—παραπέμποντας τους χρήστες στο περιεχόμενο άλλων ιστοτόπων. Σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις, όσο καλύτερο είναι το λεκτικό μέρος του συνδέσμου, τόσο ευκολότερη είναι η περιήγηση των χρηστών αλλά και η κατανόηση των σελίδων προορισμού των συνδέσμων σας από το Google. 

Αποφύγετε: 


Δημιουργήστε συνοπτικό κείμενο - Προσπαθήστε να συντάξετε ένα σύντομο και ταυτόχρονα περιγραφικό κείμενο—χρησιμοποιώντας λίγες λέξεις ή μια σύντομη φράση. 

Αποφύγετε: 

Διαμορφώστε συνδέσμους που εντοπίζονται εύκολα - Διευκολύνετε τους χρήστες να αναγνωρίζουν τη διαφορά ανάμεσα στο κανονικό κείμενο και το λεκτικό μέρος των συνδέσμων σας. Το περιεχόμενο μπορεί να γίνει ιδιαίτερα δύσχρηστο εάν οι χρήστες δεν αναγνωρίζουν τους συνδέσμους ή τους επιλέγουν κατά λάθος. 

Αποφύγετε: 

Μελετήστε προσεκτικά το λεκτικό μέρος και για τους εσωτερικούς συνδέσμους - Συνήθως σκέφτεστε τους συνδέσμους που παραπέμπουν σε εξωτερικούς ιστοτόπους, ωστόσο, πρέπει να μελετήσετε προσεκτικά το λεκτικό μέρος που χρησιμοποιείται σε εσωτερικούς συνδέσμους, καθώς με αυτόν τον τρόπο διευκολύνετε την περιήγηση των χρηστών αλλά και του Google στον ιστότοπό σας. 

Αποφύγετε: 

Φανταστείτε ότι πρέπει να βρείτε τους τίτλους ενός κειμένου - Όπως ο αρθρογράφος συντάσσει τον κύριο και τους δευτερεύοντες τίτλους, έτσι κι εσείς πρέπει να αποφασίσετε ποια είναι τα βασικά και τα δευτερεύοντα σημεία του περιεχομένου σας και να επιλέξετε την κατάλληλη θέση των ετικετών επικεφαλίδας.

Αποφύγετε:



Χρησιμοποιήστε περιορισμένο αριθμό επικεφαλίδων στη σελίδα - Χρησιμοποιήστε ετικέτες επικεφαλίδας μόνο όταν χρειάζεται. Ο υπερβολικός αριθμός ετικετών επικεφαλίδας στη σελίδα δυσκολεύει τους χρήστες να διαβάσουν το περιεχόμενο και να εντοπίσουν το σημείο έναρξης και ολοκλήρωσης των διαφορετικών θεμάτων.

Αποφύγετε:



Οι εικόνες ίσως αποτελούν ένα στοιχείο του ιστοτόπου σας που δεν χρειάζεται επεξήγηση, ωστόσο μπορείτε να αξιοποιήσετε τον τρόπο που τις χρησιμοποιείτε. Όλες οι εικόνες έχουν ένα ξεχωριστό όνομα αρχείου και μια παράμετρο alt, δύο στοιχεία τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε κατάλληλα. 

Η παράμετρος alt σας επιτρέπει να καθορίσετε ένα εναλλακτικό κείμενο για την εικόνα, εάν για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η εμφάνισή της. 


Το κείμενο alt που χρησιμοποιείται σε αυτό το σημείο του ιστοτόπου μας παρέχει μια σύντομη αλλά σαφή περιγραφή της εικόνας.

Γιατί να χρησιμοποιήσετε τη συγκεκριμένη παράμετρο; Εάν το πρόγραμμα περιήγησης του χρήστη που επισκέπτεται την ιστοσελίδα σας δεν υποστηρίζει την εμφάνιση εικόνων ή χρησιμοποιεί διαφορετικές εφαρμογές προβολής εικόνων, όπως προγράμματα ανάγνωσης οθόνης, τα περιεχόμενα της παραμέτρου alt παρέχουν τις απαραίτητες πληροφορίες για την εικόνα σας.


Η εικόνα μας δεν εμφανίζεται στο χρήστη για κάποιο λόγο, ωστόσο ο χρήστης μπορεί να ενημερωθεί από το αντίστοιχο κείμενο alt.

Επίσης, η συγκεκριμένη παράμετρος είναι ιδιαίτερα χρήσιμη στην περίπτωση που εισάγετε μια εικόνα ως σύνδεσμο. Το κείμενο alt της εικόνας λειτουργεί όπως το λεκτικό μέρος στο σύνδεσμο κειμένου. Ωστόσο, είναι προτιμότερο να αποφεύγετε την υπερβολική χρήση εικόνων για τους συνδέσμους του ιστοτόπου σας, όταν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συνδέσμους κειμένου για τον ίδιο σκοπό. Τέλος, βελτιστοποιώντας τα ονόματα αρχείων και το κείμενο alt των εικόνων σας, διευκολύνετε την αναγνώρισή τους από προγράμματα αναζήτησης εικόνων, όπως είναι η αναζήτηση Εικόνες του Google.


Χρησιμοποιήστε περιεκτικούς και ταυτόχρονα περιγραφικούς όρους για τα ονόματα αρχείων και το κείμενο alt - Όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα τμήματα της σελίδας που υποβάλλονται στη διαδικασία βελτιστοποίησης, τα ονόματα αρχείων και το κείμενο alt (με κωδικοποίηση ASCII) είναι προτιμότερο να είναι σύντομα και ταυτόχρονα περιγραφικά.

Αποφύγετε:

Καταχωρίστε κείμενο alt σε εικόνες που χρησιμοποιούνται ως σύνδεσμοι - Εάν θέλετε να δημιουργήσετε ένα σύνδεσμο εικόνας, η χρήση κειμένου "alt" διευκολύνει το Google να κατανοήσει καλύτερα τη σελίδα προορισμού του συνδέσμου σας. Η διαδικασία είναι ανάλογη με τη δημιουργία του λεκτικού μέρους για ένα σύνδεσμο κειμένου.

Αποφύγετε:

Αποθηκεύστε τις εικόνες σε ξεχωριστό κατάλογο - Μην αποθηκεύετε τις εικόνες σε χιλιάδες διαφορετικούς καταλόγους και υποκαταλόγους του τομέα σας. Οργανώστε τα αρχεία σας σε ένα ξεχωριστό κατάλογο (π.χ. tosapounitisgiagias.gr/eikones/). Με αυτόν τον τρόπο απλοποιείτε τη διαδρομή για τις εικόνες σας.

Χρησιμοποιήστε διαδεδομένους τύπους αρχείων - Τα περισσότερα προγράμματα περιήγησης υποστηρίζουν αρχεία εικόνων σε μορφή JPEG, GIF, PNG και BMP. Επίσης, είναι προτιμότερο να συμφωνεί το όνομα του αρχείου με την επέκταση του τύπου του. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου